Strategisk Marketing
Meta Ads
Google Ads

Effektiv Annoncestrategi for A-Scan: Nøglen til en fyldt kalender og øget omsætning.

Den perfekte kombination og forståelse af Meta og Google, skabte Annettes drøm om sin egen forretning.
Besøg website

Processen

I januar 2023 blev vi kontaktet af Annette fra A-Scan. Hun havde netop startet en scanningsklinik, lejet lokaler og investeret i en dyr scanner. Til hendes store ærgrelse kendte få til klinikken, og der manglede derfor kunder i kalenderen. Kort tid inden vores kontakt havde Annette endda været nødt til at aflyse arbejdsdage for sine medarbejdere på grund af for lidt at lave.

Markedsanalyse, strategi og opsætning

Efter flere konstruktive samtaler, en veludarbejdet plan og identifikation af en klart defineret målgruppe, lykkedes det os at producere det optimale indhold til A-Scans sociale medier. Desuden gennemførte vi en søgeordsanalyse, opsatte komplet teknisk tracking og forberedte os på at lancere annoncerne.

Allerede inden for den første måned blev kalenderen fyldt op, bookingerne strømmede ind, og lørdage blev nu også udnyttet. Annettes medarbejdere kunne dermed vende tilbage til arbejdet.

Så var vi i gang, men vi kan gøre det endnu bedre.

På trods af en meget tilfredsstillende start, betyder det ikke, at vi hviler på laurbærrene. I den fortsatte proces har vi konstant arbejdet på at optimere og finjustere A-Scans annoncering på Facebook og Google, så omkostningerne per booking blev så lave som muligt. Dette konstante fokus på forbedring resulterede i, at den anden måned blev endnu bedre: Prisen per ny booking faldt, og A-Scan fik flere kunder for det samme annoncebudget.

  1. Tilfredsstillende start, konstant optimering
  2. Faldende omkostninger per booking
  3. Flere kunder, samme budget
Kasper hjælper mig med online marketing. Kæmpe hjælp med rigtig godt resultat.

Vi er eksperter i Facebook og Google Ads, men forstår, at markedet er dynamisk. Overmod underminerer resultater, derfor tilpasser vi alt fra platform til annoncetekst. For A-Scan testede vi diverse målgrupper og platforme.

Resultatet: 30% af budgettet gik til Facebook og Instagram for at skabe opmærksomhed, mens 70% blev investeret i Google Ads for at fange 'søgende' kunder. Dette mix reducerede bookingomkostninger fra 478 DKK til under 14,47 DKK takket være omhyggelig optimering og testning.


Kort i tal

  1. 176% vækst på de første 3 måneder
  2. Fra 131 til 309 bookinger
  3. Omsætningsvækst 90.370 - 251.100